Boekbespreking - The Book of Audacity, door Carla Schroder

Hoewel ik Audacity nu een paar jaar zonder problemen gebruik, weet ik dat er tal van functies zijn die ik nog nooit heb onderzocht en ik wilde graag mijn vaardigheden uitbreiden. Daarom was ik blij om The Book of Audacity te bemachtigen, een boek van Carla Schroder. Heeft dit boek het werk gedaan? Laten we deze recensie eens bekijken.

Geluidsbewerking - De oude schoolmanier

Vele jaren geleden, toen ik bij een radiostation werkte, werd ik behoorlijk bedreven in het opnemen en bewerken van audiobanden. Naast de cassetterecorder en microfoons had je een lasblok en een eindeloze voorraad scheermesjes nodig, of een speciale all-in one-tape snij / laseenheid. Om een ​​tape te bewerken, moet je hem fysiek uit elkaar snijden (ofwel recht over de tape of vanuit een hoek, afhankelijk van de situatie) en dan opnieuw plakken met tape. Het lijkt eenvoudig genoeg, maar het goed doen vereist vaardigheden, veel oefenen en een zekere mate van geluk. En als je het verprutst, veel succes met het repareren! Al die apparatuur kostte veel geld en de meeste mensen hadden nooit de behoefte om te leren hoe het moest. Tegenwoordig kan iedereen een geluidsrecorder en -editor zijn en een aantal van de beste software om dit te doen is helemaal gratis, zoals Audacity. Het duurde niet lang om te leren hoe Audacity te gebruiken, maar de documentatie wordt geleverd in de vorm van een online wiki, een hoofdstuk voor hoofdstuk online lijst of een handleiding die toegankelijk is via het programma, alle indelingen waar ik nog nooit voor heb gezorgd . Ik geef de voorkeur aan een goede solide alles-in-één zelfstandige handleiding, bij voorkeur gedrukt, maar ik weet dat dit een echte old-school attitude is. :) OPMERKING : als u wilt zien hoe het bewerken van geluid 'old school' is gebeurd, is hier een link die van belang kan zijn: Hoe u een tape kunt splitsen.

Wat is Audacity?

Als je Audacity nog niet hebt gehoord, is het gratis beschikbaar (open source, ook) voor Windows, Mac OS en Linux. Het is een geluidsrecorder, editor en mixer. U kunt de software voor alle platforms vinden en er alles over lezen op de Audacity-website. De site moet detecteren welk platform u gebruikt en u de juiste versie van het programma aanbieden.

Wat kan het programma doen? Het soort dingen dat ooit een ruimte vol dure apparatuur vereiste, plus uitgebreide vaardigheden. Hier is een lijst, uit het boek.

Je weet misschien niet wat die dingen betekenen, of je hebt speciale functies nodig, maar je kunt al snel beginnen met opnemen en afspelen, met alleen een microfoon en Audacity . De microfoon die is ingebouwd in een laptop of webcam, of een goedkope microfoon of headset, moet goed genoeg zijn om u op weg te helpen. En als de opname die u maakt niet de eerste keer goed gaat, maakt Audacity het uiterst gemakkelijk om opnieuw te beginnen. Geen banden meer om in te hakken en weg te gooien. :)

Stap voor stap nemen

Het boek Audacity neemt de best mogelijke benadering om te leren hoe het programma te gebruiken. Beginnend met de basisbeginselen van het maken van een opname, bewerking en weergave, leidt de auteur de lezer door inleidende projecten, met de nadruk op een praktische benadering van elke functie. Ik vond dit erg leuk, omdat ik, net als veel andere mensen, het beste doe wanneer ik de aanwijzingen kan lezen en vervolgens dingen kan uitproberen om te zien hoe ze werken. Het eerste hoofdstuk heet Audacity van Start tot Finish en het levert precies dat op. Werk door dit hoofdstuk en je hebt de basis en het vertrouwen om door te gaan naar meer technisch betrokken projecten. Veel technische boeken zijn in vrijwel elke volgorde te lezen, maar ik raad aan om The Book of Audacity meteen door te lezen, omdat de vaardigheden die je in een hoofdstuk leert, de vaardigheden die je leert later gemakkelijker kunnen verwerven en begrijpen. Eerst leidt de auteur je door het instellen van je apparatuur. Misschien heb je onze tutorial wel eens gezien op de Sound Recorder of de eerste tutorial over spraakherkenning en als dat zo is, dan is dit bekend terrein. Volg de aanwijzingen en je zult goed zijn om te gaan. Er is een snelstartgedeelte aan het begin van het boek dat vrijwel iedereen binnen de kortste tijd zou moeten hebben aan de slag met hun eerste opname. Alles wordt uitgelegd en geïllustreerd en de auteur weet duidelijk voor beginners te schrijven, met slechts één klacht. Ze gebruikt technische termen die horen bij geluidsopnamen zonder ze uit te leggen. Er is een uitgebreide woordenlijst aan het einde van het boek, die hier voor zorgt, maar sommige lezers zullen dit misschien niet meteen opmerken. De Quick Start- sectie is slechts vijf pagina's lang, maar de auteur heeft er een schat aan nuttige informatie in gestopt. En dan gaat ze verder met dat fundament.

Verder dan de basisbeginselen

Zodra de lezer bekend is met hoe Audacity werkt, wordt het tijd om door te gaan naar een meer gedetailleerde inleiding tot het programma in een sectie met de toepasselijke naam Audacity in detail . Er is een uitgebreide illustratie en uitleg van alle knoppen en bedieningselementen die u op het Audacity- scherm zult zien. Voor mij was dit een van de beste delen van het boek, want zelfs nadat ik een paar jaar lang met Audacity opnames had gemaakt wist ik nog steeds niet wat sommige van die dingen deden.

Ik vond de uitleg van hoe Audacity uw gegevens veilig houdt. Het lezen van die sectie zou voor iedereen heel geruststellend moeten zijn: het is bijna onmogelijk om een ​​project te verknoeien dat verder reikt dan herstel. Er zijn niet veel andere programma's die deze claim kunnen maken. Een van de meest verbazingwekkende dingen over dit boek is dat de auteur binnen de tijdspanne van slechts 30 pagina's, de lezer een complete Audacity- opleiding geeft. Niet alleen een "ABC" -primer, of het absolute minimum, maar een doorloop van wat men met Audacity kan doen en hoe dat moet. Natuurlijk wordt niet alles volledig uitgelegd, maar daar is de rest van het boek voor. Zodra u die eerste 30 pagina's hebt gelezen, kunt u elk aspect van het proces dat u interesseert, in veel meer details bekijken (iets dat ik zeker zou aanbevelen). Dit gedeelte begint met het geruststellende feit dat Audacity "vrijwel onbeperkte ongedaan maken ondersteunt, dus het is veilig om te experimenteren." Omdat experimenteren een van de beste manieren is om te leren hoe je nieuwe software kunt gebruiken, moet je van tevoren weten dat als je het verprutst, je terug kunt gaan met één klik, heel welkom nieuws zou zijn. En dan ga je weg. Hier volgt een overzicht van de onderwerpen die op deze 30 pagina's worden behandeld.

Het lijkt erg veel om in een kleine ruimte te proppen, maar de auteur weet duidelijk waar ze het over heeft en hoe je het meeste uit elke zin kunt halen, en zowat elke lezer moet begrijpen hoe Audacity werkt na het lezen van dit gedeelte.

Meer complexiteit

Het grootste deel van de rest van het boek is gewijd aan het verkennen van aspecten van geluidsopname en -menging in meer detail, en deel 2 is enigszins teleurstellend. Deel 2 heet Building a Good Digital Sound Studio on the Cheap . Voor veel mensen kan een "digitale geluidsstudio" bestaan ​​uit een geluidskaart, een microfoon en een kopie van Audacity . Helaas verklaart de auteur dit niet. Ze doet serieus opnemen, dus heeft ze veel geluidsapparatuur, die ze in detail beschrijft (met foto's). Dat kan sommige nieuwkomers of mensen intimideren die niet van plan zijn om bands of andere live-optredens op te nemen. Ik denk echter dat de uitleg van de verschillende soorten aansluitingen voor zo ongeveer iedereen van belang zou kunnen zijn. Ik heb een audiofiel en een uitzendingenieur en een wandelende encyclopedie van aansluitingen en kabels en verbindingen in mijn huis (ook bekend als mijn echtgenoot), maar niet iedereen is zo fortuinlijk. :)

Het is ook goed om te weten wat de verschillende soorten microfoons en geluidskaarten zijn, zelfs als die technische details niet echt in de eenvoudigste "geluidsstudio" -opstelling terechtkomen. Het boek Audacity werd in 2011 uitgegeven en toont in één opzicht zijn leeftijd. De auteur dringt erop aan dat Windows XP de beste is! Ik hoop echt dat ze sindsdien van gedachten is veranderd. Ik heb ontdekt dat Audacity veel, veel beter werkt op Windows 7 en Windows 8 dan ooit op Windows XP. Bovendien wordt Windows XP binnenkort uitgefaseerd door Microsoft. De auteur is ook van mening dat men een krachtige computer en een enorme hoeveelheid opslagruimte nodig heeft. Misschien was dit waar in het Windows XP-tijdperk. Niet zo vandaag, tenzij je van plan bent VEEL materiaal te creëren en op te slaan. Ik zou geen minimalistische computer gebruiken, maar ik heb zeker geen computers met enorme processoren en petabytes aan opslag en ik heb het prima gehad met Audacity . Als de lezer echter dat hoofdstuk voorbij is, is er veel goede informatie te vinden. De rest van het boek is gewijd aan het soort projecten dat veel mensen willen aanpakken, en leidt de lezer stap voor stap door elk soort project met veel illustraties. Dit is wat wordt behandeld:

Het Boek van Audacity vermeldt de voorbereidingen die de lezer moet treffen voor elke soort opname, de instellingen die de auteur aanbeveelt en de volledige procedure van begin tot eind (inclusief zaken als het reinigen van een lp met een diskwasher-borstel en hoe je maak vintage 78rpm-records schoon zonder ze te beschadigen). Ik denk niet dat er iemand mis kan gaan met een van deze gespecialiseerde projecten als ze opletten en zo vaak als nodig gebruik maken van die "onbeperkte Ongedaan maken" -functie.

conclusies

Het boek Audacity is een uitstekende handleiding en een verwijzing naar software die gemakkelijk genoeg is voor beginners, maar toch geavanceerd genoeg is voor serieus gebruik. Het hebben van gedetailleerde instructies voor elk soort project zou iedereen vertrouwen moeten geven. En het eerste deel van het boek is een all-in-een Audacity- tutorial helemaal alleen. Het komt niet vaak voor dat je zo'n goede opleiding krijgt in een kleine ruimte. Het boek toont wel de ouderdom (Windows heeft zeker vooruitgang geboekt), maar dat neemt niet weg dat de kwaliteit van de informatie afneemt.

Niet iedereen wil of moet geluidsopnames maken, maar er zijn genoeg creatieve manieren om Audacity te gebruiken om het voor veel mensen aantrekkelijk te maken. Ik gebruikte het om het favoriete album van mijn moeder (nooit uitgebracht in digitaal formaat) over te brengen naar een CD, om echt oude cassettes van de stemmen van mijn kinderen om te zetten naar een digitaal formaat en om lijnen op te nemen voor een podcast audiodrama. Ik heb geen high-end setup of iets meer op het gebied van apparatuur dan een microfoon, een goede maar niet spectaculaire geluidskaart en een USB-draaitafel. Het boek Audacity is een geweldig boek voor iedereen die wil leren hoe je Audacity volledig kunt gebruiken. Ik hoop dat de auteur met een nieuwe herziene editie komt om bij te blijven met de veranderingen in Windows en Audacity sinds dit boek werd gepubliceerd, maar hoe het ook gaat, het is de moeite waard om te krijgen.