Boekrecensie - Windows 7 hinderpalen

Is er ooit een besturingssysteem geweest dat niet irritant was? Vanaf de dag dat ik voor het eerst een keypunchmachine gebruikte om kaarten te maken voor een wheezy oud IBM mainframe, door de bizarre syntaxis gebruikt door Commodores, door CP / M's "hoef je geen programmeur te zijn om dit te krijgen, maar het helpt" commando structuur, via elke afzonderlijke versie van de besturingssystemen van Microsoft tot nu toe - er is iets in allemaal dat me irriteerde, en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben. Gelukkig hebben we nu O'Reilly Media's "Annoyances" -serie om ons te helpen terug te vechten.

Irritaties hier niet geërgerd

Net als de andere Annoyances-boeken kunnen Windows 7 Annoyances in elke volgorde worden gelezen en kunnen lezers gemakkelijk de oplossing opzoeken voor wat hen op dit moment irriteert. Net als bij de vorige edities mis je misschien precies de oplossing waarvan je niet wist dat je ze nodig had, als je het hele boek niet leest. Dat gezegd hebbende, echter, dit boek is zeker niet voor de beginnende.

Begin aan het begin, als je kunt

Windows 7 Annoyances begint met een beschrijving van de versies van Windows 7 en biedt vervolgens nuttige koppelingen en tips voor degenen die geen Windows 7 Ultimate hebben, om een ​​groot aantal functies toe te voegen die niet in andere versies waren opgenomen. Dan is het aan installatie. Er is een handige grafiek om u te laten zien wat uw kansen zijn om een ​​upgrade te laten werken - als u Windows Vista gebruikt. Als u nog steeds Windows XP gebruikt, vergeet het maar, er is geen manier om te upgraden, punt. Je moet je rit wissen en opnieuw beginnen. Veel mensen zouden dat een extreme ergernis vinden, maar Microsoft had goede redenen om het op die manier te doen, zoals Windows 7 Annoyances uitlegt. Wat nu volgt, is ongetwijfeld de meest complete uitleg van installaties die ik ooit heb gezien. Het behandelt wat goed kan gaan, wat er mis kan gaan, wat te doen als je geen opstartschijf hebt, wat te doen als je niet wilt dat Windows 7 extra partities maakt en al het andere dat gedaan kan worden om ervoor te zorgen je eindigt met Windows 7 die gelukkig loopt. Het hoofdstuk wordt afgesloten met een sectie over migratie naar Windows 7, waarvan ik denk dat die eerst had moeten komen. Het is van vitaal belang om te weten of uw huidige hardware compatibel is, of u nieuwe stuurprogramma's nodig hebt en, vooral als u een huidige Windows XP-gebruiker bent, of u uw werkstijl kunt aanpassen aan alle wijzigingen die nodig zijn zodra Windows 7 binnenkomt

Ze verkoopt tweak shells?

Het volgende hoofdstuk wordt Shell Tweaks genoemd . (Terwijl de auteur uitlegt wat hij bedoelt in de openingsparagraaf, weet ik niet zeker hoeveel niet-techneuten naar Windows Explorer verwijzen, het bureaublad en de taakbalk als de 'shell'.) Ik waardeerde de gedetailleerde uitleg over hoe je de klassieker kunt krijgen Windows Explorer-interface terug en hoe u efficiënter kunt werken, inclusief het weergeven van bestanden en mappen zoals u dat wilt. Er is een goed gedeelte over het aanpassen van het configuratiescherm voor meer geavanceerde gebruikers.

Elke versie van Windows heeft het Start Menu veranderd en Windows 7's is de meest radicale transformatie tot nu toe. Omdat ik nog steeds alle nieuwe arrangementen en syntaxis moet oefenen, verwelkomde ik de grondige uitleg van het boek over het opruimen van het startmenu en efficiënter werken. Het volgende gedeelte gaat over sneltoetsen voor veelgebruikte bestands- / mapacties. Ik vermoed dat veel mensen dit zullen vinden en het volgende gedeelte over het gebruik van meerdere monitors is erg handig.

Register irritaties, niet voor bangeriken

Het hoofdstuk over het register is zeker voor meer ervaren gebruikers. Hoewel veel lezers de grondige beschrijving van wat het register is waarderen, hoe het werkt en hoe het kan worden aangepast, is het potentieel voor rampen altijd opdoemen wanneer mensen daar in rommelen. Het hoofdstuk begint terecht met een strenge waarschuwing dat onherstelbare schade kan worden toegebracht als het register niet correct is en dringt aan op juiste voorzorgsmaatregelen en back-ups. Ik denk dat deze waarschuwing vetgedrukt had moeten zijn en ik denk dat de sectie die beschrijft hoe een back-up van het register gemaakt moet worden, onmiddellijk de waarschuwing gevolgd moet hebben in plaats van tegen het einde van het hoofdstuk geplaatst te zijn. Windows 7 Annoyances legt uit hoe je kunt zoeken en bewerken en stelt hulpprogramma's van derden voor die beter werken dan de tools ingebouwd in Windows 7. Er is een lange en gedetailleerde sectie over bestandstypen en associaties en hoe je dingen kunt aanpassen aan je voorkeuren., met gepaste waarschuwingen over wat er zal gebeuren als je fouten maakt. Nogmaals, ik denk dat de waarschuwingen vetgedrukt hadden moeten zijn.

Zien en horen, op jouw manier

Windows 7 is veel beter met video dan zijn voorgangers, maar het schiet op veel manieren tekort. Windows 7 Annoyances legt codecs uit (en waarom het nodig is om ze zelf te vinden) en beschrijft een aantal tools van derden die dat gemakkelijker zouden moeten maken. Er is een gedeelte over het repareren van video's die niet kunnen worden afgespeeld en een bespreking van Windows Media Player en enkele van zijn concurrenten, met handige tips om Media Player te laten werken zoals jij dat wilt. De sectie die laat zien hoe je mediabestanden van webpagina's kunt downloaden was mooi gedetailleerd en zou een soms lastig klusje veel gemakkelijker moeten maken. Windows 7 bracht ook grote veranderingen aan in de audio, waardoor veel van de aanhoudende ergernissen in vorige versies werden opgelost, maar dit kwam niet zonder een prijs. Windows 7 Annoyances legt het op het spel: als je Vista hebt overgeslagen en direct vanuit XP hebt geüpgraded, is je geluid daarom niet goed . Als u geluidsproblemen hebt die niet worden veroorzaakt door incompatibele hardware, zult u het grondige, stapsgewijze probleemoplossinggedeelte hier op prijs stellen. Er zijn ook instructies voor het extraheren van geluiden uit video, het converteren van audiobestanden van het ene formaat naar het andere en het taggen van muziek, opnieuw met goede software-suggesties van derden.

Beter dan een schoenendoos, beter dan een tv

Hierna vindt u een gedeelte met verschillende, efficiëntere manieren om met foto's om te gaan, inclusief instructies voor het aanpassen van de miniatuurcache en het gebruik van uw eigen software in plaats van Windows Photo Gallery. Windows 7 Iroyances gaat vervolgens over naar het bewerken van foto's, het sorteren ervan en het wijzigen van metadata, wat een grote hulp is bij grote beeldcollecties. Het grootste gedeelte van Media Center behandelt TV, maar er is ook een korte discussie over het rippen van dvd's naar uw harde schijf. Ik was verrast dat het probleem van kopieerbeveiliging niet opkwam. Bijna alle commercieel beschikbare dvd's zijn beveiligd tegen kopiëren, dus het is niet alleen een kwestie van ze te rippen. Het is mogelijk dat dit probleem niet is besproken vanwege de strenge anti-piraterijwetten in de VS, maar er zou op zijn minst een korte vermelding moeten zijn dat het rippen van dvd's geen eenvoudig proces is.

Behoefte aan snelheid

Het gedeelte Prestaties van Windows 7 Annoyances is het meest waardevolle boek van het boek. Hierin vindt u zowat elke mogelijke aanpassing, aanpassing, instelling, hardwareadvies en algeheel schoonmaakadvies, om uw Windows 7-computer sneller en beter te laten werken. Van een gedetailleerde lijst met Aero-functies (en welke niet nodig) via videotune-ups, opstart- en uitschakelsnelheid van de turbocompressor, vrijmaken van schijfruimte en sneller starten van applicaties, Windows 7 Annoyances laat zien hoe je de controle over je software overneemt. En dan gaat het boek over op hardware - om aan te tonen waarom je Glass zou moeten gebruiken en aanpassen. Er zijn suggesties om uw beeldscherm beter te laten werken (absoluut noodzakelijk om Windows 7 optimaal te laten werken), de levensduur van de batterij op een laptop te verbeteren en uw processor te overklokken. Aanpassingen van de harde-schijfprestaties en defragmentatie krijgen hun eigen sectie en het hoofdstuk wordt afgesloten met gedegen advies over schijfhuishouding, virtueel geheugen, cachebeheer en geavanceerde technieken voor hardeschijfbeheer. Dit hoofdstuk is een must voor iedereen die meer wil dan alleen wat er in de doos zit.

Oh, we hebben problemen

Het hoofdstuk Problemen oplossen werkt stap voor stap door de diagnose en reparatie van de meest voorkomende problemen, te beginnen met malware (met een lange lijst met software die kan helpen dit te verhelpen) en het werken aan opstartproblemen, schijffouten, crashes, foutmeldingen voor installatie en verwijdering, het Groene lint van de dood, het blauwe scherm des doods, stuurprogramma's en hardware, slecht geheugen, stroomproblemen en printerproblemen. Het hoofdstuk wordt afgesloten met een gedetailleerde beschrijving van Windows Update-problemen, herstelpunten, schaduwkopieën, back-ups en herstelbewerkingen. Als je geen goed advies kunt vinden over hoe je je probleem hier kunt oplossen, heb je echt problemen. Ik zou dit hoofdstuk aan het einde van het boek hebben geplaatst.

Netwerken en meer (met minder ergernissen)

De laatste hoofdstukken zijn niet zozeer een lijst met ergernissen, maar wel goed geïllustreerde zelfstudies over netwerken, gebruikersaccounts en beveiliging, met een afsluitend hoofdstuk dat handelt over de opdrachtprompt en automatisering. Deze zijn vooral handig voor mensen die verder willen gaan dan de standaardinstellingen en verder gaan dan aanwijzen en klikken.

conclusies

Windows 7 Annoyances is een uitstekende bron voor mensen die vertrouwen hebben in hun vaardigheden en bereid zijn om een ​​beetje extra werk te doen om hun computers aan te passen. Ik vond de lijsten met aanbevelingen van derden, de weblinks naar nuttige informatie en de stapsgewijze instructies in elke sectie goed. Maar ik denk dat de schrijver een beetje teveel tijd heeft doorgebracht met sneaky over Windows, en in een boek dat al bijna 700 pagina's lang is, zouden minder dergelijke uitweidingen geen kwaad gedaan hebben.

Windows 7 Annoyances is een waardige opvolger van het vorige Windows Annoyances-boek en bevat een schat aan nuttige informatie. Sommige suggesties vereisen geavanceerde vaardigheden, maar voor het grootste deel zijn de aanpassingen, hacks en aanbevelingen voor iedereen toegankelijk en het proberen waard (met de juiste voorzorgsmaatregelen) om het gebruik van Windows 7 aangenamer en minder vervelend te maken.