Boekbespreking - Windows 7 visuele snelle tips

Niet iedereen leert het beste op dezelfde manier. Sommige mensen zien graag demonstraties. Sommige mensen willen graag dat iemand anders nieuwe concepten uitlegt. Sommige mensen lezen graag instructies en zien alles in illustraties. Omdat ik in die laatste groep zit, ben ik altijd een fan geweest van de reeks Visual QuickStart-gids met boeken van Peachpit Press. Ik was verheugd te ontdekken dat Wiley Publishing een reeks Visual Quick Tips- boeken heeft, inclusief het onderwerp van de beoordeling van deze week, Windows 7 Visual Quick Tips . Was dit boek een welkome aanvulling op mijn "visuele snelle" bibliotheek? Laten we het uitzoeken.

Leren door te zien

De auteur zegt dat dit boek is bedoeld voor mensen die de basis van Windows 7 willen leren, en voor mensen die nuttige snelkoppelingen, tips en trucs willen leren. Ik ben het niet met hem eens over het beoogde publiek voor dit boek. Ik denk niet dat het voor de absolute beginner is, iemand die voor de allereerste keer Windows 7 tegenkomt. Het is geen "hier is hoe je een toetsenbord en een muis" -instructieboek gebruikt, en het lijkt erop gebaseerd te zijn dat de lezer al basiskennis en -vaardigheden heeft en meer wil leren. Elke pagina, of twee pagina's verspreid, is gewijd aan één onderwerp en elk onderwerp heeft duidelijke, stapsgewijze aanwijzingen met getallen die overeenkomen met illustraties in kleur op dezelfde pagina. Er zijn vakjes onderaan elke oneven-genummerde pagina die meer opties aanduiden, dingen om te proberen, dingen om op te letten en dingen die de lezer misschien niet weet. De elf hoofdstukken concentreren zich elk op een ander gebied, zoals het menu Start, configuratie, aanpassing, beveiliging, enzovoort. Sommige van de onderwerpen zijn dingen die ik redelijk geavanceerd vind, vooral in het hoofdstuk "Meer uit bestanden en mappen halen" (meer hierover verderop).

Omdat het boek zelf vrij klein is, zowel in aantal pagina's als in paginaformaat, zijn de afbeeldingen en instructies proportioneel in grootte. Met relatief kleine illustraties zijn de duidelijke rode cijfers die overeenkomen met de genummerde stappen in de teksten een pluspunt. Ik ben altijd een grote fan geweest van softwarehandleidingen met illustraties die me van tevoren vertellen wat ik tijdens het werk op het scherm zal zoeken. Het helpt me te weten dat ik op de goede weg ben. De illustraties in Visual Quick Tips van Windows 7 zijn, zoals je mag verwachten van een "visueel" boek, erg goed daarvoor, zelfs in een klein formaat. (Hoewel ik zo nu en dan wenste dat ik wilde dat ze een volledige-paginavergrootschrift in het boek hadden opgenomen.)

Weet je dat je dit wilt doen?

De meeste computerhulplessen kunnen in elke volgorde worden gelezen, en deze kan ook worden gelezen. Eén ding dat de lezer moet onthouden, is dat dit een tipsboek is . Het staat vol met "je kent de basis, nu zijn hier enkele coole en nuttige dingen waarvan je misschien niet wist hoe je het moest doen" informatie. Dus als je een beginner bent, kun je aan de inhoudsopgave misschien niet zien of wat in het boek staat, van belang is. Ik vond dat het echt hielp elk hoofdstuk in zijn geheel te lezen, omdat elk hoofdstuk iets bevatte dat ik nog niet wist over Windows 7

Zoals ik al zei, bevat het hoofdstuk "Meer uit bestanden en mappen halen" veel informatie over nuttige wijzigingen waarvan een beginner misschien niet eens wist dat ze beschikbaar waren om te maken. Hier is een lijst van de onderwerpen:

• Schakel bestandsextensies in
  • Specificeer een ander programma bij het openen van een bestand
  • Herstel een vorige versie van een bestand
  • Bescherm een ​​bestand door het alleen-lezen te maken
  • Bespaar tijd door een zoekopdracht te bewaren en opnieuw te gebruiken
  • Selecteer bestanden met behulp van selectievakjes
  • Voeg een map toe aan de favorietenlijst
  • Toon alle mappen in het navigatiedeelvenster
  • Bestemmingen toevoegen aan uw menu Verzenden naar
  • Maak bestanden makkelijker te vinden door metadata toe te voegen
  • Persoonlijke metagegevens uit een bestand verwijderen
  • Ken een andere letter toe aan een harde schijf
  • Hide Disk Drive Letters
  • Splits een harde schijf in twee partities

Niets van dat klinkt als een werk op beginnersniveau voor mij. Dit is geen kritiek op de inhoud van het boek, hoor - ik lees dit hoofdstuk met grote belangstelling omdat ik nog niet had geleerd hoe ik sommige van die dingen moest doen, zoals het wijzigen of verwijderen van metadata. Maar ik denk wel dat de lezer wat ervaring met Windows 7 nodig heeft en dat hij zich op zijn gemak voelt bij het gebruik ervan voordat hij een aantal van die onderwerpen aanpakt.

Voorwaarts en opwaarts

Andere hoofdstukken, zoals 'Maximale prestaties van Windows 7' en 'Verbetering van internetbeveiliging en privacy', bevatten een schat aan nuttige informatie voor vrijwel iedereen. "Uw Windows 7 Media Experience verrijken" is voor mensen die al de basisvaardigheden hebben die te maken hebben met het bewerken van afbeeldingen en het branden van schijven. Ik dacht dat het toevoegen van "Geluiden aan Windows 7-gebeurtenissen toevoegen" in dit hoofdstuk een leuke toevoeging was, hoewel ik eerder niet aan die geluiden had gedacht als een "multimedia-ervaring". "Meer uit uw notebook halen" leverde zeer goede basisinformatie op over energiebeheerinstellingen die onmiddellijk van nut zouden moeten zijn voor beginnende en ervaren gebruikers. De tips over presentaties zouden meer van belang zijn voor de ervaren gebruiker. Er zijn ook een paar pagina's gewijd aan de tablet of aanrakingsinterface, maar iemand die zo'n computer gebruikt, zou ongetwijfeld meer tips hebben dan wat hier wordt weergegeven.

Leren of niet leren

Ik vond dit boek de moeite waard om te lezen. Het past de manier waarop ik het het beste leer, door uitleg en illustratie. Er waren onderwerpen in elk hoofdstuk die me iets compleet nieuws leerde. Maar ik moet zeggen dat ik niet op zoek ben naar Windows 7 Visual Quick Tips vanuit het oogpunt van een beginner. Ik ben relatief nieuw in Windows 7, dus ik moet nog veel leren, en alles wat ik hier vond was de moeite waard - maar ik denk dat iemand die net begint, misschien nog niet het vertrouwen heeft om al deze tips goed te gebruiken.

Wacht even! Omdat ik dit boek zo leuk vond, waarom vertel ik je niet om er regelrecht naar toe te gaan? Het gaat samen met wat ik in het begin zei. Verschillende mensen leren op verschillende manieren, en dit type boek is gericht op mensen die visuele studenten zijn. Het is niet noodzakelijk voor iedereen. Dit is de reden waarom ik suggereer dat je er goed naar kijkt voordat je het koopt. Als u geen absolute beginner bent, als u veel nuttige informatie wilt over het verbeteren en personaliseren van Windows 7, en als u vindt dat de "visuele snelle" benadering voor u werkt, is dit boek een blijvertje. Elk hoofdstuk bevat hints en tips die het gebruiksgemak en de veelzijdigheid van Windows 7 aanzienlijk vergroten. Het is gemakkelijk te lezen, de instructies zijn duidelijk en de illustraties in kleur zijn een plus. Het is zeker een welkome aanvulling op mijn bibliotheek en ik denk dat veel andere mensen hetzelfde zullen voelen. Maar het zou een goed idee zijn om het te proberen voordat je het koopt, om er zeker van te zijn dat het boek voor jou werkt, net als voor mij. Om het uit te proberen, bekijk dit gratis voorbeeld hoofdstuk, verstrekt door de uitgever in het PDF-formaat.