HyperX Cloud Stinger gaming headset review - Verhoog uw gamingvolume!

Heb je genoeg van het zielige geluid van de luidspreker van je laptop dat je nauwelijks kunt horen? Heb je wat spullen nodig waarmee je je kunt onderdompelen in de wereld van je favoriete games? Het is niet nodig om honderden dollars uit te geven aan dure audioapparatuur die alleen vanwege het merk veel kost, of om uw kamer te vullen met een thuisbioscoopsysteem. Vaak kunt u met hoogwaardige koptelefoons veel meer van uw games genieten. En HyperX heeft een interessant product voor u, voor een betaalbare prijs. Lees deze recensie om meer te weten te komen over hun Cloud Stinger-gamingheadset:

Verpakking en ontwerp

Misschien kent u de naam HyperX al, vooral als u uw computer hebt gebouwd om te gamen. HyperX is een merk van Kingston Technology, vooral bekend om hun krachtige en zeer betrouwbare RAM-modules. Ze hebben ook heel wat producten die zijn ontworpen om te voldoen aan de hoge prestatie-eisen van huidige en next-generation games, en ze zijn een geprefereerde fabrikant van veel gamers over de hele wereld.

Koop nu Koop nu Koop nu

We waren al bekend met (en fans van) hun geheugenmodules, maar dit was de eerste keer dat we de kans kregen om iets anders te bereiken, dankzij Kingston, die een HyperX Cloud Stinger-gamingheadset heeft gestuurd om te testen.

Het product wordt geleverd in een nette kartonnen verpakking, die wordt gedomineerd door de kleuren van het merk: zwart en rood. Het ziet er echt stoer uit en futuristisch, je kunt meteen zien dat dit gemaakt is met gamers in gedachten. Op de voorkant van de doos staat een afbeelding van de hoofdtelefoon en een lijst met enkele van de belangrijkste functies, terwijl u op de achterkant extra belangrijke functies en ondersteuningsinformatie kunt zien.

Van deze kartonnen wikkel kun je een pikzwarte kartonnen doos met de koptelefoon schuiven, samen met een verlengkabel, een snelstartgids en een promotiefolder die je verwelkomt bij het HyperX-team. Dit laatste detail is een heel kleine, maar leuke toevoeging, het geeft je het gevoel dat je iets speciaals bezit.

De zwarte hoofdtelefoon is gemaakt van hoogwaardig kunststof, met uitzondering van de verlengschuif, die is gemaakt van staal. Het heeft een aantal opvallende kenmerken, zoals het gegraveerde HyperX-logo op de bovenkant, of het met schuimrubberen schuim beklede memorypad dat de oorstukken en de bovenste band beschermt. Dit is een veel betere keuze dan een plastic omhulsel, omdat dat de neiging heeft om veel sneller te scheuren en achteruit te gaan.

Op de linker oorschelp zit een schuifknop voor het fysieke volume - we hebben niet echt de voorkeur omdat elke toepassing een volumeregeling heeft en, nog belangrijker, bewegende delen veel gemakkelijker breken. We raden aan zoveel mogelijk softwarematige volumeregeling te gebruiken. Bevestigd aan de rechter oorschelp vindt u de flexibele microfoon: wanneer deze rechtop wordt gedraaid, is deze gedempt, dus u hoeft deze niet apart te dempen wanneer u niet gehoord wilt worden.

Wat de specificaties betreft, is de HyperX Cloud Stinger een circumaurale headset met een gesloten achterkant, wat betekent dat deze uw oor bedekt en het geluid rondom u isoleert en voorkomt dat anderen horen wat u hoort. Hij is licht van gewicht (9, 7 gram of 275 gram), heeft een kabel van 4, 27 voet (of 1, 3 m) en wordt geleverd met een Y-kabel met verlengde Y-kabel van 1, 78 voet (of 1, 7 m) lang. De aangesloten kabel heeft een 4-polige jack, die wordt aangesloten op moderne jackpoorten die een koptelefoonuitgang en microfooningang combineren.

Het verlengsnoer is Y-vormig, wat betekent dat het aparte aansluitingen heeft voor de hoofdtelefoon en de microfoon. Deze opstelling kan in één geval problematisch zijn: als u een geluidskaart hebt met een enkele aansluiting voor de hoofdtelefoon en de microfoon, maar de ingebouwde kabel niet lang genoeg is. In deze situatie moet u misschien een ander verlengsnoer aanschaffen als u niet dichter bij de aansluiting kunt komen.

De HyperX Cloud Stinger-headset gebruiken

Zodra u de headset uit de doos haalt, zult u hem zeker willen proberen - en dat kunt u meteen doen. Het enige dat u hoeft te doen, is om hem aan te sluiten op uw computer, gameconsole, muziekspeler, smartphone of de audio-aansluiting van elk ander apparaat en u bent klaar om te gaan.

In eerste instantie lijkt de koptelefoon misschien wat krap. Zorg er in de eerste plaats voor dat u de hoofdband afstelt om hem goed in uw hoofd te laten passen en hem dan een half uur of zo te blijven gebruiken. Wanneer het pakket uit de verpakking wordt gehaald, is het misschien te krap, maar het moet redelijk snel zijn. Anders zijn de oorschelpen nogal comfortabel, de combinatie van traagschuim en kunstleer is geweldig, je kunt de headset urenlang dragen en het zal niet erg vermoeiend zijn.

Qua comfort is de microfoon ook heel goed gemaakt: hij is flexibel en slank, hij komt nooit in de weg en je hoeft hem niet aan je mond te trekken om hem te laten werken.

Natuurlijk is een van de belangrijkste aspecten van een headset geluidskwaliteit en de HyperX Cloud Stinger hoeft zich nergens voor te schamen: hij is te vergelijken met een hoofdtelefoon uit het middensegment van een prestigieus merk, zoals Sennheiser of AKG. Het biedt geen ongeëvenaarde audiofiele ervaring, maar het heeft een geweldige geluidskwaliteit en het doet ook fatsoenlijk werk met je muziek.

Toch is het duidelijk dat het gemaakt is voor gaming: de headset mist een krachtige bas, maar hogere tonen zijn echt duidelijk. De geluidskwaliteit is niet geoptimaliseerd voor muziek, maar het is geweldig voor meeslepende gaming, het biedt zelfs een surround-achtige geluidservaring. Gelukkig wil HyperX de headset niet verkopen met functies die uitsluitend voor marketing zijn gemaakt, zoals de cloud-stinger een 5.1- of 7.1-headset maken - wat echt niet veel zin heeft in het geval van een headset, maar de prijs blijft stijgen best veel.

De microfoon van de Stinger is van gemiddelde kwaliteit: verwacht geen high-fidelity-podcasts of iets betekenisvols te registreren, hoewel het goed is om te chatten tijdens games, maar je kunt het ook gebruiken om VoIP-gesprekken te voeren via Skype of een ander programma. Over het algemeen is het goed voor basisgebruik, bellen en chatten, maar verwacht niets ongewoons.

De Cloud Stinger is een mid-range gaming-headset, volgens de HyperX headset-portfolio, en het is dienovereenkomstig geprijsd: je kunt het in de meeste winkels voor ongeveer 50 dollar ophalen. Dit is een absoluut redelijke prijs, we kunnen zelfs zeggen dat het u meer waarde voor uw geld oplevert dan u zou verwachten.

Koop nu Koop nu Koop nu

Voors en tegens

De HyperX Cloud Stinger heeft nogal wat positieve eigenschappen:

• Modern, stijlvol ontwerp
  • Lichtgewicht, gemaakt van hoogwaardige materialen
  • Geweldige geluidskwaliteit voor gaming
  • Adequaat voor muziek
  • Kan langdurig worden gedragen zonder belasting

De headset heeft ook enkele zwakke punten:

• Microfoon van gemiddelde kwaliteit
  • Verlengsnoer ondersteunt geen single-jack-geluidskaarten

Tegenwoordig draait gamen allemaal om afbeeldingen en de algemene ervaring, maar velen vergeten dat geluid ook een elementair onderdeel van games is, en zonder geweldige en meeslepende geluidseffecten, stem en muziek zou je niet hetzelfde uit je games halen. Het hebben van een goed geluid is een must en als je echt in de wereld van je games wilt zijn, moet je een headset gebruiken.

De HyperX Cloud Stinger is in dit geval een goede keuze: hij biedt niet alleen een goede geluidskwaliteit, maar hij heeft ook een ingebouwde, flexibele microfoon die handig is tijdens multiplayer-sessies. Het is ook redelijk comfortabel en het zal niet omslachtig worden als je een lange gamesessie plant. Je zult ook niemand storen, dankzij de gesloten oorschelpen. Dit alles heeft een redelijke prijs, waardoor de HyperX Cloud Stinger echt een goede keuze is als je op zoek bent naar een geweldige mid-range headset om je gaming-uitrusting compleet te maken.

Wat is de belangrijkste kwaliteit waarnaar u op zoek bent in een gamingheadset? Vertel ons in de reacties hieronder.