Een echte recensie van #tweetsmart - Een boek over Twitter

Veel mensen houden tegenwoordig van chit-chatten op Twitter - zelfs mensen die zworen dat ze nooit in 140 karakters zouden passen wat ze maar wilden. Bedrijven nemen hiervan kennis en krijgen hun eigen Twitter-accounts, zowel om huidige klanten te behouden als om nieuwe klanten aan te trekken. Het concept van "social media marketing" wordt steeds populairder. De auteur van #tweetsmart - 25 Twitter-projecten om u te helpen uw community op te bouwen, JS McDougall, zag een mogelijkheid om bedrijven te helpen Twitter optimaal te gebruiken. Had hij gelijk, of had zijn 'tweet' het doel gemist?

Een boek voor zaken?

Dit boek is absoluut niet voor de persoon die Twitter voornamelijk gebruikt voor dagelijkse sociale interacties. Het moet specifiek bedoeld zijn voor mensen die Twitter willen gebruiken om hun bedrijven te helpen. De auteur is onvermurwbaar dat het niet om "marketing" gaat, maar eerder om "een community bouwen". Helaas is het boek van begin tot eind vol met marketingterminologie en suggesties voor meer verkopen, verwijzingen en mogelijkheden voor feedback en verbetering . Ik weet niet zeker waarom hij deze benadering als iets anders beschouwt dan 'marketing'. De auteur recycleert ook promotie-ideeën die al sinds mensenheugenis door radiostations worden gebruikt. Iedereen die ooit naar commerciële radio heeft geluisterd, heeft deze dingen eerder gezien.

Elk hoofdstuk heeft zijn eigen QR-code waarmee de lezer het project van dat hoofdstuk tweet naar de volgers van het bedrijf. Dit bleken niets meer dan flagrante advertenties te zijn die via je eigen Twitter-account naar het boek en de auteur werden gestuurd. Geen goede manier om vrienden te winnen. Het is maar goed dat de QR-code de advertenties niet daadwerkelijk verzendt. Het plaatst ze in de Twitter-app van de lezer om te worden verzonden of verwijderd bij het zien, wat volgens mij de meeste mensen zullen doen. Het eerste hoofdstuk gaat verder met instructies voor het runnen van je eigen Twitter-blog-website gebaseerde wedstrijd. Maar zoals het is beschreven, is het geen wedstrijd. Het is een manier om mensen je socialemediamarketing voor je te laten doen, door verplicht te worden om te posten of te tweeten of te re-tweeten of je website te bezoeken of te browsen om te winnen. Het hoort specifiek getimed te zijn om tijdens de werkdag te worden uitgevoerd. Ja, natuurlijk, want elke werkplek wil dat zijn medewerkers rondrennen op Twitter als ze verondersteld worden te werken. Wow, een manier om echt slecht van start te gaan!

En daar gaat het

Eerlijk gezegd was het na dat slechte begin moeilijk om het boek verder te lezen. Zoals ik vermoedde, bleek het meer hetzelfde te zijn. Een restauranteigenaar kan een busje vol met een van de specialiteiten van het huis inpakken, naar een openbare plek rijden en het eten weggeven (laat staan ​​dat de meeste Amerikaanse steden licentiewetten hebben die dit verbieden). Of een bedrijfseigenaar kan iemand sturen met een handvol prijzen en tweet aanwijzingen naar de locatie. Met wat voor een prijs zullen mensen alles laten vallen en rondrijden, vooral als het een werkdag is? Een "koop een, krijg een gratis" -promotie waarbij mensen iets moeten kopen, bijna het hele bestelproces op een website moeten doorlopen en vervolgens een zin moeten tweeten (aan al hun twitter-volgers natuurlijk) met een hashtag erop en een link naar iets anders dat ze willen - alles in het openbaar als een advertentie voor een bedrijf. Denkt hij echt dat dit zal vliegen?

In de andere hoofdstukken wordt gesproken over nog meer herhalingen van radiostations of vermoeide games die voor altijd op Twitter zijn geweest, of ronduit onethische suggesties zoals Twitter-bombardementen. Dit betekent dat je een groep mensen bij elkaar moet krijgen om een ​​tweet met de naam van een andere gebruiker in één keer te sturen, zodat die arme persoon, zoals het boek het zegt, snel overspoeld wordt door berichten. De auteur denkt dat het slachtoffer dit zal waarderen. Misschien zou de auteur het op prijs stellen. Ik betwijfel of iemand anders zijn Twitter-feed overladen met onzin van mensen die ze niet kennen. De auteur beweert dat hij couponcodes "onsmakelijk" vindt en vervolgens uitgebreid schrijft over het aanbieden ervan. Hij besteedt veel tijd aan het bespreken van hashtags en hoe deze kunnen worden gebruikt, ja inderdaad, marketing. Hij suggereert ook dat bedrijven de "check-in" -functie gebruiken om hun locatie uit te zenden, in het belang van het weggeven van iets aan de persoon die ze vindt.

Product Nominaal 1/5

Aan het einde van elke beoordeling probeer ik te praten over de dingen die ik leuk vond en de dingen die ik niet leuk vond. In dit boek is niets lonend. De enige deugd is dat het kort is. Zowel print als e-versies zijn enorm duur voor een boek dat net iets meer dan 100 pagina's lang is (ja, hij had 140 niet kunnen beheren?). De opname van QR-code die advertenties voor het boek tweet en de auteur grenst aan de onethische, naar mijn mening, des te meer omdat er geen duidelijke uitleg over wat die codes eigenlijk doen. De suggesties zijn oud, de marketing is flagrant en elk bedrijf dat deze suggesties volgt, is eerder geneigd zijn klanten te vervreemden dan om hen te helpen. Er is geen 'gemeenschapsopbouw' in dit boek. Het zou een handleiding kunnen zijn om potentiële klanten weg te jagen en bestaande klanten te laten nadenken over het terugkomen. Doe geen moeite. Denk aan alle tweets die u zou kunnen uitwisselen in de tijd die nodig is om dit boek niet te lezen.