Boekrecensie - Windows 7 Inside Out

Je hebt misschien onze Windows 7 Inside Out give-away opgemerkt. Voordat we het boek als prijzen geven, hebben we gedacht dat het goed zou zijn om het ook te beoordelen, zodat onze lezers meer weten over wat ze zullen krijgen. Daarom zal dit artikel in detail kijken naar Windows 7 Inside Out, geschreven door Ed Bott, Carl Siechert en Craig Stinson.

OPMERKING: deze beoordeling is gebaseerd op de eBoek-versie. We hebben het afgedrukte exemplaar niet geëvalueerd dat ook wordt geleverd met een CD.

Eerste vertoningen - positief

Mijn eerste contact met het boek was zeer positief. Alles erover voelt en ziet er erg professioneel uit. Het begint met de structuur die alles omvat wat u nodig hebt: het installeren van Windows 7, het beheren van hardwareapparaten, het configureren van uw netwerkverbinding, visuele configuratie, tweaken en configureren van bijna elk aspect van het besturingssysteem, enz. Het ontwerp en de lay-out van elke pagina doet ook een goed werk: je hebt een redelijk goede balans tussen tekst en afbeeldingen, schermafbeeldingen met labels voor de belangrijke elementen, vakken die opvallen en markeer belangrijke tips om items te onthouden of te waarschuwen.

Elk hoofdstuk = praktische inhoud

Een van de dingen die ik leuk vond aan het boek, is het feit dat het gevuld is met praktische inhoud. Het gaat niet om de theorie van dry computing. Alles is heel goed uitgelegd en je begrijpt echt hoe alles werkt, waarom het is ontworpen zoals het is en hoe je Windows 7 kunt laten doen wat je nodig hebt. In het tweede hoofdstuk (Installatie en Configuratie van Windows 7) is er bijvoorbeeld een subsectie met tips om softwarecompatibiliteitsproblemen in Windows 7 te voorkomen. Bij het beschrijven van hoe u Windows 7 installeert, heeft het ook een pagina voor probleemoplossing voor mensen die niet kunnen opstarten vanaf hun Windows 7-dvd. Deze pagina bevat nuttige tips die ook betrekking hebben op eigenaars van een netbook die geen dvd-Rom-station beschikbaar hebben voor gebruik. Voordat je laat zien hoe je je Windows 7 kunt personaliseren en configureren, heeft het boek een vrij groot hoofdstuk over hoe je hulp en ondersteuning kunt krijgen. Ik vond dit echt geweldig, omdat maar heel weinig boeken en websites dit laten zien. Het deed me eigenlijk denken dat we onze eigen reeks artikelen over 7 tutorials moesten beginnen over hoe mensen hulp kunnen krijgen. Bedankt daarvoor, Ed! :) Een ander positief aspect van het boek is het feit dat er in elk hoofdstuk speciale secties zijn met geweldige tips over het aanpassen van verschillende aspecten van Windows 7 (waardoor het menu 'Verzenden naar' meer opties toont, waardoor een gedetailleerde inventaris ontstaat van geïnstalleerde stuurprogramma's, enz.) of belangrijke observaties over wat u moet vermijden. Ook aarzelden de auteurs van het boek niet om meer controversiële maar zeer interessante aspecten van het besturingssysteem te bespreken, zoals Digital Rights Management (DRM) en hoe ermee te werken (en er omheen). Het lezen van dit hoofdstuk gaf een aantal interessante inzichten, zelfs voor een ervaren gebruiker als ik, die al bijna 4 jaar Windows-zelfstudies test en schrijft.

Echte experts die mythes debunderen

Een van de dingen die we probeerden te doen met onze Genuine Help voor Windows 7-serie, was om openlijk te praten over de sites die echte Windows 7-hulp bieden en die welke ongeteste tips publiceren. We zijn moe van het doorbladeren van zoveel slechte websites en eBoeken die doen alsof ze deskundig advies bieden en ze bieden alleen 'tips' die je computerervaring verpesten. Het was verfrissend om te zien dat Ed, Carl en Craig aan de goede kant staan ​​en dat de kracht bij hen sterk is. Af en toe zul je zien dat ze een paar veel voorkomende mythen over Windows ontkrachten. Degenen die ik het leukst vond zijn:

• Mythe # 1: als er op je computer een grote hoeveelheid geheugen is geïnstalleerd, moet je je paginabestand volledig verwijderen.
  • Mythe # 2: het maken van een paginabestand met een vaste grootte verbetert de prestaties.

Ik moet toegeven dat ik op een bepaald moment in feite in mythe nummer 2 geloofde. Ik had het geluk dat de feitelijke ervaring me in de tussentijd ongelijk heeft bewezen. De uitleg die ze bieden is heel logisch en logisch. Terwijl u ze leest, kunt u gemakkelijk zien dat de auteurs weten waar ze het over hebben en ze bieden alleen tips die zijn getest en waarvan is bewezen dat ze werken.

Verbeteringsgebieden

Betreffende verbeteringsgebieden - er is heel weinig te vertellen. Als je een beginner bent, heb je misschien nog meer gedetailleerde instructies en schermafbeeldingen nodig. De auteurs leggen alles op een professionele manier uit, maar laten je niet per knop zien wat je moet doen. Als je een beginner bent van computergebruik en Windows 7, dan is het boek een beetje geavanceerd en zul je meer gedetailleerde instructies nodig hebben. Windows 7 Inside Out wil geen beginnershandleiding zijn voor Windows 7, maar eerder een diepgaande gids voor mensen die bekend zijn met computers en Windows, die echt dit nieuwe besturingssysteem willen begrijpen. Behalve dit is er niet veel dat kan worden 'verbeterd' - het boek is zeer goed geschreven.

Het uiteindelijke voordeel van dit boek is dat u een goed begrip krijgt van Windows 7, de functies en hoe het werkt. Als je het type power-user bent of er een wilt worden, dan is dit boek een MUST BUY. Ik ben heel weinig technische boeken tegengekomen die zo goed zijn geschreven. Als je een beginner bent in computergebruik of een echte systeembeheerder met veel ervaring, dan is dit boek misschien niet zo geweldig. Toch geloof ik nog steeds dat je meer nuttige informatie zult vinden dan je zou denken.