Gratis Android-game van de maand - Review The Path to Luma

Wanneer we denken aan edutainment als een concept, zijn de eerste dingen die in onze geest opduiken meestal heel eenvoudige games, meestal bedoeld om door kinderen te worden gespeeld om hun vaardigheden te ontwikkelen of om hen nieuwe dingen te leren. Hoewel de meeste edutainment-games in deze niche vallen, zijn er enkele uitzonderingen die een veel hoger niveau van entertainment, goede graphics en geluid en een aantal echt nuttige en educatieve content samenbrengen. Het pad naar Luma is precies dit: een geweldige game op zichzelf, maar de extra inhoud kan iedereen leren een beetje groener te zijn. Lees deze recensie en ontdek waarom je deze game op je Android-smartphone of -tablet moet spelen.

Een ander soort onderwijs

Bij het bespreken van The Path to Luma is het goed om te weten dat dit in de eerste plaats een mobiel spel is, educatieve inhoud is slechts een secundaire, maar zeer welkome aanvulling daarop. De game, ontwikkeld door NRG en Phosphor Games Studio, is een verkenning- en puzzelspel dat plaatsvindt op 23 verschillende planeten, elk een uniek niveau met zijn eigen puzzels die moeten worden opgelost om door te gaan naar de volgende wereld.

Het verhaal van het spel speelt zich af in een sterrenstelsel dat ooit bewoond was door de machtige Chroma-beschaving. Ze zijn een krachtige buitenaardse soort die een uitgestrekte, interplanetaire beschaving heeft geschapen en welvarend op deze planeten heeft geleefd voor een lange, lange tijd. Helaas leidden de geavanceerde technologieën van de Chroma ook tot hun achteruitgang: de planeten verbruikten langzaam de natuurlijke hulpbronnen en verkruimelden onder het gewicht van zware vervuiling.

De Chroma werden gedwongen zich terug te trekken op een enkele, nu overbevolkt planeet, waar ze al hun bronnen samenbrachten in een laatste, wanhopige poging om hun soort te redden en hun planeten in hun oude glorie te herstellen. Het resultaat van deze inspanning is ... nou ja, jij.

Sam, dat ben ik

De laatste overlevingskansen van de Chroma zijn de Sustainability Augmentation Models (of SAMs), androïden die speciaal zijn ontworpen om door de Chroma-planeten te reizen om vervuiling te verwijderen, nieuwe groene energieën te gebruiken en de woningen van de planeet te herstellen. De Chroma geloven dat zodra de planeten weer bewoonbaar zijn, hun beschaving zal terugkeren naar hun oude glorie, een toestand waarnaar ze verwijzen als Luma .

Zoals je misschien al geraden hebt, ben je een van de SAMs, eigenlijk de laatste van je soort, dus de laatste hoop voor de Chroma-beschaving. Het doel van het spel is om de SAM door een reeks verschillende planeten te leiden (er zijn er momenteel 23, maar dit aantal zal naar verwachting in de toekomst toenemen), ze onderzoeken, een reeks puzzels oplossen en schone energie leveren naar de woningen op de planeten. De speler moet een level helemaal voltooien voordat hij verder gaat naar de volgende, maar voltooide levels kunnen op elk moment opnieuw worden gespeeld.

Het pad naar Luma is een punt-en-tik puzzel- en verkenningsspel, wat betekent dat je het hoofdpersonage kunt besturen door simpelweg op het scherm te tikken. Dit zal de SAM instrueren om naar een specifieke plaats te gaan, een object op te pakken, neer te zetten of te gebruiken. En dat is het ongeveer voor de besturing: de game is heel gemakkelijk op te pikken en te spelen, hoewel de puzzels na een paar levels verbijsterend kunnen worden.

Een mooie schaduw van groen

Het doel van elk niveau is om de stroomvoorziening naar alle woningen op de huidige planeet te herstellen door groene energie te gebruiken. Ten eerste heb je alleen zonne-energie tot je beschikking: de SAM draagt ​​een staaf die op specifieke locaties kan worden geplaatst. Je kunt dan de planeet draaien zodat de zon op de staaf schijnt en zo de aangrenzende voorzieningen van stroom voorziet. Niet alleen de woningen moeten worden aangedreven, maar ook enkele andere objecten: je moet poorten aanzetten om ze te openen, hendels om dingen en karren te draaien om ze als voertuigen te gebruiken.

Later hebt u toegang tot batterijen, zodat u stroom kunt leveren aan gebieden waar geen andere stroombronnen zijn, batterijladers om deze batterijen op te laden, wind- en watercentrales, enzovoort. Voor elk daarvan zijn specifieke werkomstandigheden vereist, bijvoorbeeld dat de windenergie-installatie in een winderig gebied moet worden geplaatst, terwijl waterkrachtcentrales alleen in de buurt van meren kunnen worden gebruikt.

Je zult niet alleen zijn tijdens je reis, omdat een Galactic User Instructor en Dedicated Escort (of simpelweg GUIDE) elk detail van het spel zullen uitleggen, wat het starten gemakkelijk maakt. Natuurlijk, terwijl je de verschillende planeten doorloopt, zul je steeds minder hulp krijgen, dus de puzzels zullen uitdagender worden. Naast dat het hele spel gebaseerd is op het idee om schone en groene energie te promoten, heb je ook toegang tot de Codex Luma, die aanvullende informatie biedt over de verschillende soorten hernieuwbare energie, en de website van het spel biedt nog meer om te lezen, zodat het geheel Het Path to Luma- project voldoet aan haar doelstelling om educatief en vermakelijk te zijn.

De game heeft ook hele mooie graphics: de stijl is minimalistisch, maar tegelijkertijd heel schattig en schoon. Dit gaat gepaard met een eenvoudige en ontspannende muziek die zelfs na lang spelen niet irritant wordt. Een andere enorme bonus is dat er absoluut geen in-app-aankopen zijn, en de makers zijn daar trots op. Dit betekent dat de game gratis is en dat alle toekomstige updates gratis blijven.

Als we het over negatieve aspecten willen hebben, kunnen we de lengte van het spel noemen: er zijn momenteel 23 planeten, die je een tijdje bezig zullen houden, maar verwacht geen lange nachten van puzzels oplossen.

Downloaden: het pad naar Luma.

The Path to Luma is een echte verademing op de hedendaagse gaming-markt. Niet alleen vanwege het onderwerp (dat inderdaad frisse lucht heeft), maar ook vanwege het ontwerp, de educatieve waarde en de algehele ervaring. Het is zeldzaam om zo'n puzzelgame te zien die meer biedt dan alweer een Bejeweled-kloon met tonnen aan te koop items. The Path to Luma biedt veel originaliteit en het is duidelijk dat de ontwikkelaars niet alleen het promotiemateriaal van een milieuvriendelijk bedrijf wilden verpakken in een game-achtig product, maar een kwaliteitsspel wilden creëren.

En dat deden ze ook! In een wereld waar we overweldigd worden door tientallen actie shooters en racegames, is het geweldig om iets te zien dat erin slaagt om aardig en vreugdevol te blijven, terwijl je niet struikelt over iets heel kinderachtigs. Natuurlijk is The Path to Luma ook nog steeds toegankelijk voor kinderen: er is geen agressie, de graphics zijn prachtig en de algehele boodschap is zeer positief.

Beste NRG en Phosphor Games Studio, we hebben maar één verzoek: blijf alsjeblieft op de hoogte van de nieuwe niveaus, we willen heel hard werken om Luma te bereiken!