Kit Review - Windows 8 for Dummies eLearning Kit, door Faithe Wempen

Onlangs schreef ik een recensie van de Windows 8 for Dummies online cursus, die ik erg leuk vond. Dat is niet de enige Windows 8-cursus die beschikbaar is voor de ploeg van For Dummies, wat goed nieuws is voor mensen die niet alleen online video's willen leren. Deze week heb ik de Windows 8 for Dummies eLearning Kit bekeken, die een boek, een cd en, als speciale bonus, zes maanden gratis toegang tot de Windows 8 for Dummies online e-learningcursus (die niet hetzelfde is) bevat als degene die ik onlangs heb besproken). Ik was geïnteresseerd om te zien hoe de aanpak van deze cursus verschilde van de vorige volledig online cursus (naast het feit dat een boek wordt geleverd met een boek en dat niet). Dit is wat ik heb gevonden.

Het boek: In levende kleur

Het eerste dat opvalt is dat dit een van de nieuwe For Dummies- boeken is, gedrukt op zwaar papier en in kleur. Zoals ik heb opgemerkt in eerdere beoordelingen van For Dummies- boeken, met de interface van Windows 8, is het hebben van een boek in kleur een echt pluspunt.

De cursus is bedoeld voor nieuwkomers in Windows 8, maar de auteur gaat er wel van uit dat de lezer zich niet op het niveau "dat ding op je bureau bevindt, is de muis een muis" genoemd en beschikt over enige basiskennis van de computer. U hoeft geen computer met Windows 8 te hebben om het boek of de CD te gebruiken, maar met Windows 8 voor u om mee te oefenen, kunnen de lessen logischer zijn. Elk hoofdstuk begint met een lijst met interessante vragen om de lezer in te tekenen, met de paginanummers waar de antwoorden te vinden zijn. De auteur heeft hierover nagedacht; ze zijn niet zomaar "Hoe doe ik" queries.

Er zijn vakjes met het label Lingo verspreid over de pagina's die Windows 8-termen uitleggen die misschien onbekend zijn, en elk hoofdstuk eindigt met een sectie met de naam Know This Tech Talk die dient als een woordenlijst voor alle termen in het hoofdstuk. Ik denk dat de woordenlijst vooral nuttig zal zijn voor beginners, omdat alles in een gemakkelijk te begrijpen taal wordt uitgelegd. De lessen zelf zijn niet bijzonder lang, en elk is geladen met illustraties voor elk nieuw concept. Ik denk dat dit vooral ook aantrekkelijk is voor beginners.

De lessen zijn gerangschikt in een redelijk logische volgorde (net als de structuur van andere Windows 8-boeken die ik de laatste tijd heb gelezen) en de voortgang van "aan de slag" door het concept van applicaties (anders dan apps), en vervolgens hoe de interface aan te passen en beheer bestanden en mappen. De volgende stappen zijn Internet Explorer 10, netwerken en gebruikersaccounts en instellingen beheren. Ik zou het netwerkhoofdstuk voorgaan op het hoofdstuk over Internet Explorer, want als je netwerk niet goed werkt, kun je nergens op klikken door op dat kleine blauwe E te klikken.

Het boek sluit logisch af met een verkenning van beveiliging en probleemoplossing, maar het laatste hoofdstuk gaat over apps, waarvan ik dacht dat ze zouden moeten komen na het hoofdstuk van Internet Explorer, omdat ik denk dat de Microsoft Store veel aantrekkingskracht zal hebben en mensen de omgeving willen verkennen. gratis apps op zijn minst. Waarom laat u dit verleidelijke doelwit tot het einde toe over? De inhoudsopgave in het boek dient ook als een opsomming van de lessen op de cd en online.

De CD: ze praten, jij kijkt

Om de cursus op CD te starten, schuif je hem gewoon in je optische station en kies je om shellexe.exe uit te voeren wanneer het Autoplay-venster verschijnt.

Je wordt gevraagd of je je wilt aanmelden voor de online cursus of de CD wilt gebruiken.

Wanneer u de CD kiest, verschijnt de introductie. Als je al enkele lessen hebt gevolgd, wordt je gevraagd of je wilt doorgaan waar je was gebleven. Dit is een zeer nuttige functie.

De CD zou een reeks interactieve lessen bevatten, wat me deed geloven dat elk segment van elke les interactief was, wat niet helemaal het geval is. Sommige delen van de lessen zijn interactief (je kunt dingen zelf proberen om te zien hoe ze werken). Dit werkte heel goed. Als je gewoon wilt zien hoe het werkt, kun je ervoor kiezen om de hele demo uit te voeren zonder zelf ergens op te klikken of ergens op te tikken. Ik haast me om eraan toe te voegen dat ik de koers niet bekritiseer omdat ik verkeerd heb begrepen wat erin zat. :)

De lessen zijn helder, aantrekkelijk en gemakkelijk te begrijpen. Elk segment is redelijk kort en beweegt meteen mee. U navigeert van het ene korte gedeelte naar het volgende door op de pijlen onder aan de pagina te klikken.

Zoals ik al zei, de structuur van de CD-cursus is precies dezelfde als die in het boek wordt gevonden en neemt je stap voor stap op dezelfde manier door. Het lijkt erop dat de CD is verteld door de auteur. Er wordt gezegd dat de CD een cursus van 4 uur is, maar ik heb niet de tijd gemeten die nodig was om er doorheen te gaan. Ik zal hun woord geloven. :)

Online: hetzelfde materiaal

Als je naar eMearning Center van Dummies gaat, vind je een lijst met eLearning-cursussen aan de linkerkant van je scherm. Kies de Windows 8-cursus en u zult zien dat ze een gratis proefversie hebben, zodat u deze kunt bekijken voordat u zich aanmeldt. Hoewel ik vind dat dit bewonderenswaardig is, is het absoluut niet zo dat je persoonlijke informatie moet verstrekken voordat je er een kijkje kunt nemen. Natuurlijk heb je de toegangscode die bij het boek hoort, waarmee je de 6-maanden durende online cursus gratis krijgt en je de URL krijgt om er direct naartoe te gaan, voorbijgaand aan het hoofdscherm. (Zorg dat u het kleine stuk papier met uw speciale code niet verliest.Ik heb het papier op de boekomslag geknipt.) Als u nog niet bent geregistreerd bij de site, moet u dat doen, waarvoor ook persoonlijke informatie. In die context is het logisch, omdat u zich aanmeldt voor de cursus. Ik denk niet dat iemand die een gratis proefversie bekijkt, hiervoor persoonlijke informatie moet verstrekken. Een voordeel van het aanmelden voor de online cursus is dat je vanaf elke plek aan de lessen kunt werken, zonder dat je het boek of de CD met je mee hoeft te nemen. Je kunt niet tegelijkertijd je voortgang op beide gebieden bijhouden, maar dit is niet echt een tekortkoming. De online cursus bevat een bonusles over Windows Media Player die de meeste mensen de moeite waard vinden om door te nemen.

Conclusies: kort en krachtig

De eLearning-kit van Windows 8 voor Dummies moet zowat iedereen tevreden stellen die nog niet bekend is met Windows 8 en die de basisprincipes grondig wil begrijpen. Alle drie de benaderingen van de cursus zijn aantrekkelijk en informatief en het is duidelijk dat de auteur en de redacteurs van For Dummies er echt alles aan hebben gedaan om alles samen te stellen. De interactieve oefening is erg handig en moet uitleggen hoe elk concept werkt om zo iemand tevreden te stellen.

De drievoudige benadering van het leren van Windows 8 is uitstekend en zou zowat ieders leerstijl moeten bevredigen. Of u nu kiest voor het goed geschreven, helder geïllustreerde boek, de cd of de online cursus, u krijgt een grondige kennis van de basisbeginselen van Windows 8 en moet uw eigen Windows 8-computer met vertrouwen kunnen benaderen in een zeer korte tijd. tijd.