Book Review - Home Networking All-in-One Desk Reference voor Dummies

Bijna elke thuiscomputer is tegenwoordig verbonden met een netwerk. Hoewel het veel eenvoudiger is geworden om een ​​netwerk op te zetten en aan te sluiten dan vroeger, voelt het voor veel mensen nog steeds als een moeilijk en grotendeels onbegrijpelijk gebied van 'mystery computing'. Omdat de meesten van ons te maken hebben met netwerken, kan een gids die het hele onderwerp begrijpelijk maakt een echte redder in nood zijn. We hebben andere netwerkboeken bekeken en vonden ze erg nuttig. Is thuisnetwerk All-in-One Desk Reference voor Dummies nog een goed boek om toe te voegen aan uw referentiebibliotheek? Laten we het uitzoeken.

OPMERKING: Het boek was auteursrechtelijk beschermd 2008 en heeft geen betrekking op Windows 7 specifiek. De informatie over netwerken en netwerken is echter nuttig voor alle besturingssystemen, en de informatie over Windows Vista is zo goed dat Windows 7 dingen goed doet. Je kunt ook leren over netwerken met Mac OS X of Ubuntu Linux als je geïnteresseerd bent.

Niet echt voor dummies

Zoals met alle andere boeken in de Dummies- serie, is het doel van de All-in-One Desk Reference voor Dummies voor thuisnetwerken om alles in eenvoudige bewoordingen uit te leggen, maar zonder de lezer te vertellen of op hoog niveau geek-termen te gebruiken die alleen iemand die al weet dat het onderwerp het zou begrijpen. Er is een beetje humor toegevoegd om het leerproces te vergemakkelijken, wat altijd helpt. Er is een handige 'spiekbrief' aan de voorkant van het boek waarin algemene netwerktermen worden uitgelegd. Aangezien dit een "alles-in-één" -gids is, bevat deze zeven secties, die de uitgever miniboeken noemt. Dit zijn: Introductie tot netwerken, Netwerken instellen, Netwerkbeveiliging, Verbinding maken en delen, Netwerkproblemen oplossen, Gadgets voor netwerken en Wi-Fi-hotspots .

Hallo, netwerk, leuk je te ontmoeten

De inleidende sectie legt uitstekend uit hoe de netwerkterminologie wordt uitgelegd. Toen ik een paar jaar geleden een college volgde over netwerken, wilde ik dat ik een duidelijke uitleg als deze had, in plaats van de technisch gerichte benadering die mijn studieboek hanteerde. Zoals met de meeste dingen, is de rest, eenmaal een persoon een goed basisbegrip van het concept heeft, een stuk eenvoudiger. De duidelijke, goed geïllustreerde beschrijving van Windows Vista-netwerken in het hoofdstuk over het besturingssysteem beschrijft hoe Windows 7 werkt, omdat Microsoft grote verbeteringen in Windows Vista heeft doorgevoerd die de moeite waard zijn om bij Windows 7 te worden bewaard. Home Networking All-in-One Desk Reference voor Dummies 'uitleg van modems en routers is een van de beste die ik heb gezien. Mensen denken vaak dat deze apparaten te ingewikkeld zijn om te begrijpen, en het boek kan deze eenvoudig in eenvoudige bewoordingen uitleggen. Mensen kunnen zichzelf veel hoofdpijn en frustratie besparen als ze een goed basisbegrip van de hardware hebben en het maakt het ook gemakkelijker om technische ondersteuning te krijgen als je weet waar je het over hebt wanneer je je internetprovider belt voor hulp.

\

De setup, het abonnement en de verbinding

De algemene informatie over het instellen en werken met gebruikersaccounts is goed, maar het hoofdstuk is overladen met verwijzingen naar besturingssystemen die niet meer gangbaar zijn (Windows 2000, wie dan ook?). De secties die te maken hebben met Windows Vista zijn evenzeer van toepassing op Windows 7 en helpen het gebruikersaccountbeheer uit te leggen, maar UAC is in Windows 7 veel gebruikersvriendelijker dan in Windows Vista (en godzijdank daarvoor). Het gedeelte dat de verschillende soorten hogesnelheidsinternetverbindingen beschrijft, is tijdloos en verklaart de manier waarop de verschillende soorten verbindingen werken en welke apparatuur u waarschijnlijk voor elke verbinding nodig zult hebben. Hetzelfde geldt voor het hoofdstuk over netwerkadapters, hoewel dat hoofdstuk zijn leeftijd een beetje laat zien. Tegenwoordig is een computer die niet wordt geleverd met een of andere geïnstalleerde netwerkadapter inderdaad een zeldzaam beest. Het gedeelte over het instellen en configureren van het netwerk is uitstekend, en omdat veel mensen te maken krijgen met het routerconfiguratieproces. Thuisnetwerken All-in-One Desk Reference voor Dummies kan echt helpen met zijn stapsgewijze handleiding voor wat erbij komt kijken en wat er gebeurt. De uitleg van veelgebruikte termen als DHCP, MAC-adres en SSID zijn bijzonder goed. Er is ook een gedeelte over het bijwerken en aanpassen van de firmware van een router die een D-Link-router als voorbeeld gebruikt, maar legt het proces duidelijk genoeg uit dat de lezer hetzelfde proces op elk ander merk router ook zou kunnen aanpakken. Omdat veel mensen populaire software van derden gebruiken, zoals DD-WRT, om de prestaties van hun routers te verbeteren, is het gedeelte dat uitlegt hoe het moet worden gebruikt een pluspunt. Zoals het gedeelte dat zich bezighoudt met het versterken van het signaal van een draadloze router en het uitbreiden van de draadloze dekking. De dingen hier een beetje uit de orde maken, zou ik zeggen dat het miniboek dat zich bezighoudt met het oplossen van problemen uitstekend is, niet wordt aangetast door verouderde verwijzingen, en de lezer een goed, gedegen inzicht geeft in wat er mis zou kunnen gaan en wat doen om het goed te maken.

Het oude is belangrijker dan het nieuwe

Het miniboek over netwerk- en internetbeveiliging heeft veel goede basisinformatie, maar de verwijzingen naar specifieke hardware en software zijn natuurlijk verouderd. Thuisnetwerken De All-in-One Desk Reference voor Dummies gaat gedetailleerd in op de problemen die u zelf kunt veroorzaken als u een onbeveiligde draadloze verbinding gebruikt en legt de beste manieren uit om uzelf te beschermen tegen indringers, hackers en nieuwsgierige buren met te veel tijd in hun handen en te veel interesse in uw draadloze verbinding. Ik dacht dat de verklaring voor het filteren van MAC-adressen bijzonder goed was. Er is een goede beschrijving van internet voor kinderen en ouderlijk toezicht, inclusief een uitgebreide sectie over hoe die besturingselementen werken in Windows Vista die ook van toepassing zou zijn op Windows 7. Het miniboek over Connecting and Sharing bevat helaas veel te veel informatie over verouderde besturingssystemen. Door alles heen bladeren om de Windows Vista-informatie te vinden die relevant is voor Windows 7, is meer moeite dan het waard is. Het gedeelte over virtuele privénetwerken was uitgebreid, maar ook verouderd, evenals het delen van bestanden en het delen van hardware, DNS en FTP. De laatste miniboeken op netwerk-gadgets en WiFi-hotspots zijn ook verouderd, hoewel er enige nuttige informatie is. Het gedeelte Netwerkgadgets bevat een hoofdstuk over een Cisco-product met de naam Network Magic dat nog steeds beschikbaar is en dat het bekijken waard is, omdat het bijna alles over netwerken vereenvoudigt. De huidige prijs van de software ($ 40 of $ 30, afhankelijk van welke versie je kiest) is voor de meeste mensen niet onbereikbaar, maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, dus ik kan niet zeggen of ik het met de auteur eens ben dat de Network Magic is het waard om te kopen.

Het goede en het slechte

Pro: Het boek staat vol met nuttige informatie, duidelijke uitleg en veel illustraties. Elk onderwerp wordt op een eenvoudige manier besproken en met precies de juiste humor gebruikt om het lezen de moeite waard te maken. Voor een goed en gedegen inzicht in de basisprincipes van netwerken, Home Network All-in-One Desk Reference voor Dummies schijnt echt.

Con: De copyrightdatum van 2008 (wat betekent dat het boek waarschijnlijk in 2007 is geschreven) betekent dat veel te veel informatie verouderd is of simpelweg niet meer van toepassing is. Geen melding van Windows 7, maar ik vond dat de instructies voor Windows Vista goed genoeg waren voor de meeste Windows 7-taken.

Omdat er zoveel informatie is in All-in-One thuisondersteuning voor Dummies voor Thuisnetwerken, dat een uitstekende introductie tot thuisnetwerken biedt, zou ik zeggen dat het lenen waard is in de bibliotheek. Ik volgde een cursus op college-niveau in netwerken en er waren nog steeds enkele dingen die dit boek duidelijk verklaarde dat ik niet wist. De overload aan verouderde informatie betekent echter dat het misschien niet de moeite waard is om het boek te kopen als je geïnteresseerd bent in Windows 7-netwerken. Voor Windows 7-netwerkboeken om te kopen en te houden zijn er veel betere keuzes, zoals ons eigen netwerk Uw computers en apparaten stap voor stap.